مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور
آخرین نظرات

کرونا، سرباز نامرئی خدا

شنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۰۵:۴۸ ب.ظ

کرونا تو کدامین سرباز نامرئی خدا هستی که همه خلایق را بدون نگهبان در خانه هایشان حبس و زندانی کرده ای؟!

کرونا، هرچه هستی و به دست هر که و برای هر چه درست شده ای، نمی دانم؟ ولی این را می‌دانم که بدون اذن خداوند، وقتی برگی از درختی نمی‌افتد، تو هم بدون اذن خدا نمی‌توانی جان یک نفر را بگیری. چه زیرکانه و ماهرانه از دست نخبگان دوران فرار می‌کنی و در سراسر جهان جولان می‌دهی؟!

تو کدامین سرباز خدا هستی که قوی‌ترین سهام داران و ثروتمندان با شنیدن نام تو و فهمیدن از ضعف خود، لرزه بر اندامشان انداخته و ثروت و سهامشان را فراموش کرده‌اند؟

تو کدامین سرباز خدا هستی که پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های دنیا را در کشتن خود عاجز کرده‌ای؟

کرونا تو کدامین سرباز خدا هستی که تمام قدرتمندان و زورمداران عالم را به زانو در آورده و آنان را به چه کنم چه کنم وادار داشته‌ای؟

کرونا تو کدامین سرباز خدا هستی که ویلا نشینان را از رفتن به ویلاهایشان محروم کرده‌ای؟

تو کدامین سرباز خدا هستی که بی سر و صدا و بدون چشمی که بتواند تو را ببیند در قوی‌ترین مکان‌های محافظت شده نفوذ کرده‌ای؟!

کرونا تو کدامین سرباز خدا هستی که زندگی را در نظر ما، چون روز قیامت کرده‌ای که مادر از فرزند خویش فرار می‌کند و پدر از فرزندش با فاصله می‌نشیند که مبادا نمیرد؟!

تو کدامین سرباز خدا هستی که چنین عدالتی داری که در کشتن فقیر و غنی، ضعیف و قدرتمند را نمی‌شناسی؟!

کرونا تو کدامین سرباز خدا هستی که ثروتمندان، دیگر ثروتشان در بیمارستان‌های خصوصی هم برای دفع از شرت، کفایتشان نمی‌کند و برای اولین بار ثروت‌شان را پشتوانه خود نمی‌بینند؟!

تو آمده‌ای که خلایق را به جرمشان، در خانه‌هایشان به‌دست خودشان زندانی کنی، زندانی به وسعت دنیا و بدون زندانبان و هر زندانی باید در زندان، در خلوت خود به گناهی که کرده فکر کند.

تو کدامین سرباز نامرئی خدا هستی که آمده‌ای ناکارآمدی زرادخانه‌های مهم دنیا را حتی کلاهک‌های هسته‌ای و پهبادهای غول پیکر و بمب افکن‌ها و دیگر سلاحهای مدرن را نشان دهی؟!

کرونا تو آمده‌ای که بگوئی که چنین نیست که تمام بیماری‌ها و دردها برای فقرا و نعمت‌ها برای ثروتمندان است و اگر پول دار باشی از دنیا لذت می‌بری؟!

کرونا تو آمده‌ای که در دنیا نیازمندان را که در اطراف ما بودند و سال‌ها بود که ما آنان را نمی‌دیدیم، به ما نشانشان دهی؟!

تو آمده‌ای بر ما بچشانی درب خانه نشینی ایتام نیازمند را در روز سیزه بدر که از درد نداشتن وسیله‌ای هر چند ناقص برای رفتن به دل طبیعت محروم‌اند؟!

کرونا تو آمده‌ای که تا مجلس ختمی برای مردگانمان برگزار نکنیم و تشییع جنازه‌ها همه چند نفری باشد که تمام مردم در مرگ و مراسم مرگ یکسان باشند و فقیر و غنی یکی باشند.

تو آمده‌ای، بزرگترین حقیقت زندگیمان را که مرگمان بود را بر ما نزدیک کنی و نشانم دهی دست از آرزوهای بلند و طولانی برداریم و بدانیم که مردن زیاد هم دور نیست از ما.

و برای مردن، رفتن به میدان جنگ لازم نیست، رفتن به بازار هم میدان جنگ است.

کرونا تو آمده‌ای که بر بشریت، نعمت سلامتی را یادآوری کنی و بگوئی که خدای تو به رفاه تو و نعمت تو بدهکار نیست و این تو هستی که باید شکر نعمتش را بجا آوری.

کرونا تو آمده ای به یادآوری خدائی که ما فراموشش کرده بودیم  و تا ماموریت خود را در سراسر جهان، تکمیل نکنی و خدا را خوب به یادمان نیاوری و به سوی او دلهای‌مان را برنگردانی، بعید است که از ما خداحافظی کنی.

امید است که عبرت بگیریم.

 

۰۰/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی