مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور
آخرین نظرات

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

باسمه تعالی

اهمیت عرصه فرهنگ و تهاجم فرهنگی از نظر مقام معظم رهبری1:

فرهنگ و صف‌آرایی فرهنگی در مقابل دشمن، آن‌چیزی است که اگر بنده هم در آن راه کشته شوم احساس می‌کنم که در راه خدا کشته شده‌انم. هر کس در این راه زحمتی متحمل شود در راه خدا متحمل شده‌است. مسأله، مسأله‌ی کوچکی نیست. نقش فرهنگ، به‌نظر من، یک نقش تعیین‌کننده اساسی است و ما امروز مورد تهاجم هستیم. در عرصه فرهنگ به‌معنای واقعی کلمه، احساس نگرانی می‌کنم و حقیقتاً دغدغه دارم؛ این دغدغه گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب، بیدارم کند و به درگاه خدا تضرع می‌کنم. مسئله فرهنگ، باید مسئله اول کشور به حساب آید. جامعه ما بالقوه یک جامعه فرهنگی است اما بالفعل، یک جامعه فرهنگی نیست. نظام جمهوری اسلامی از آغاز بر مبنای فرهنگی بنیان شده‌است.

گام اول انقلاب را با موفقیت‌ها و دستاوردهای فراوان و نیز سختی‌ها و مشکلاتی پشت سر گذاشتیم و در این برهه به استقلال سیاسی و نظامی و امنیتی دست یافتیم؛ ولی در گام دوم انقلاب یعنی از دهه سوم به بعد، جمهوری نوپای اسلامی با تهاجم فرهنگی سازمان‌یافته و گسترده مواجه شد. لذا رهبر معظم انقلاب، با دیده‌بانی فوق‌العاده و الهی خود، میدان‌های عملیاتی فرهنگی را فرماندهی نموده، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را رسماً اعلام و راهکارهای تدافع به استقلال فرهنگی را بیان فرمودند. دستورالعمل الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و بیانیه‌ای دوم انقلاب، در همین راستا ارائه‌شده و عملیات تدافعی فرهنگی را تحت عنوان جهاد تبیین و با چهار ویژگی: "فریضه دینی، قطعی، فوری و عینی" به ولایت مداران رسماً اعلام کردند.

همچنان که جامعه اسلامی نوپای صدر اسلام پس ‌از رحلت پیامبر اکرم(ص) مورد تهاجم همه‌جانبه فرهنگی قرار گرفت و با جان‌فشانی‌ها و محنت پذیری‌های جهاد تبیینی حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) به‌ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) آفت‌زدایی و ماندگار شد، امروز نیز جامعه نوپای جمهوری اسلامی، مورد تهاجم فرهنگی تمام‌عیار قرار گرفته است. تهاجم به باورهای دینی و ارزش‌های دینی و رفتارهای دینی به‌طور سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی‌شده جریان دارد و این دغدغه‌مندان انقلاب‌اند که باید به‌عنوان افسران یا سربازان جبهه فرهنگی، مأموریت خود را به‌خوبی ایفا نمایند.

 

1- برگرفته شده از: https://farsi.khamenei.ir

۰ نظر ۱۴ آبان ۰۱ ، ۰۳:۵۷