مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور
آخرین نظرات

۱۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

آثار و برکات زیارت اربعین امام حسین(علیه ‌السلام) به‌صورت پیاده روی را می‌توان در چهار محور فردی، خانوادگی، اجتماعی(ایران) و جهانی(این محور در ابعاد فرهنگی، تربیتی، سیاسی و اقتصادی) بیان کرد:

 

 

۰ نظر ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۲۲

واقعاً این گونه نیست که امام حسین(علیه السلام) در کنار نهر فرات جنگیدند و به شهادت رسیدند و تصادفاً در حال حاضر موج شهادتشان جهان را فرا گرفته و به‌صورت پیاده روی عظیم در آمده است. حقیقت این است که شهادت امام حسین(ع) یک جریان تاریخی پدید آورد که این جریان، منتهی به ظهور امام زمان(عج) می‌شود؛ موج اربعینی، یک موج ظهور است که پس از گذشت چهارده قرن، این موج عظیم مردمی، فراملی و فرانژادی، به جریان افتاده تا انسدادی تاریخی که توسط سقیفه، بنی امیه و بنی عباس و دیگران حاصل شده بود، با مدیریت حضرت سید الشهداء(ع)، مفتوح گردد؛ چرا که مسیر حق و ولایت، مسدود شدنی نیست؛ گرچه در زمان محدودی با مشکل مواجه می‌شود.

۰ نظر ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۲۱

قلم را یارای وصف او نیست چرا که او را " اَبافاضل " خوانند و این لقب شاید گویاترین وصف او باشد؛ زیرا او برخوردار از فضائل و کمالات گوناگون است تا آنجا که او را تا آستانه عصمت به پیش برده است.

او را امام صادق(علیه السلام) عبد صالحش خواند زیرا به تمامی، مطیع خدا و رسول و امام زمانش بود. امام سجاد(علیه السلام) درباره‌اش فرمود: عمویم عباس که خدایش رحمت کناد خود را فدای امام زمانش کرد و ایثارها نمود تا این‌که دو دستش قطع گردید و خداوند در عوض به او دو بال، عطا فرمود که در بهشت با آن دو بال همراه فرشتگان پرواز می کند.

 

۰ نظر ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۲۱

مدیریت بحران در عاشورا اوج رسالت و مسئولیت جهانی حضرت حضرت زینب بود. ایشان در مدیریت بحران، پیشگیری از وقوع بحران، مداخله در بحران و آرامش و سالم سازی بعد از وقوع بحران و برون رفت از بحران، مدیری بسیار کارآزموده و استثنائی بودند و توانستند از شرایط بحران به سلامت عبور نمایند، به‌ویژه آنکه در همین شرایط بحرانی نیز حامل مجموعه پیام‌های جهانی برای هر زمان بودند که این امر به‌خوبی عملی گردید و رسالت ایشان محقق گشت.

۰ نظر ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۰۸:۲۱

دریافت
حجم: 4.14 مگابایت

۰ نظر ۳۱ شهریور ۰۰ ، ۰۷:۳۰

دریافت
حجم: 5.64 مگابایت

۰ نظر ۳۰ شهریور ۰۰ ، ۰۴:۰۲

دریافت
حجم: 5.94 مگابایت

۰ نظر ۲۶ شهریور ۰۰ ، ۰۹:۲۷

دریافت
حجم: 12 مگابایت

۰ نظر ۱۷ شهریور ۰۰ ، ۰۲:۳۶

دریافت
حجم: 6.66 مگابایت

۰ نظر ۱۷ شهریور ۰۰ ، ۰۲:۳۶
۰ نظر ۱۰ شهریور ۰۰ ، ۱۷:۵۴