مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور
آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

ضرورت جهاد تبیین از صبح رحلت نبوی(ص)، برای اهل‌بیت روشن شد آنجا که حرکت واقفیه به‌صورت "حسبنا کتاب ‌الله" آغاز شد و توقف و تکیه انحصاری بر کتاب خدا و فراموشی نقش آل‌الله. پرچم‌دار نهضت تبیین پس ‌از رحلت نبوی، حضرت زهرا(سلام الله علیها) است. آن حضرت را باید به‌عنوان ابرچهره‌‌ی جهادگر تبیین دانست؛ چراکه او با جهاد تبیین همه‌جانبه خود، حجت را بر همگان تمام کرد. او استاد جهاد تبیین بود و به ما آموخت که چگونه جامعه ناآگاه و شایعه‌پذیر را می‌توان متحول نمود. او در پیچیده‌ترین و سخت‌ترین شرایط اجتماعی که حتی بوی انسداد می‌داد، با جهاد تبیین خود به اشکال مختلف به جامعه نوپای اسلامیِ شخصیت‌زده و راحت‌طلب و بی‌وفا و پیمان‌شکن و سیاست‌زده و بی‌تفاوت، روح تازه‌ای بخشید و بدین‌ترتیب درس‌های ماندگار جهاد تبیینی او، امروز الهام‌بخش جامعه نوپای جمهوری اسلامی است.

 

او دوردست‌ها را رصد می‌کرد و در مدت هفتاد و پنج روز، در همه صحنه‌ها حضوری فعال و مؤثر و به‌موقع داشت. او با حضور مکرّر در جمع زنان مدینه به روشنگری و اتمام حجت می‌پرداخت. او محسن عزیز خود را یه‌عنوان اولین شهید راه ولایت، بر آگاهی‌بخشی توده‌ها، هدیه کرد. او با ابتکار عمل و سلاح اشک، پایگاه ارزشی دینی غاصبین را در هم فرو ریخت. او فهمیده بود که رگ حیات اسلام، ولایت است و دشمن درصدد ریشه‌کنی این رگ حیاتی است؛ لذا او با همان پهلوی شکسته و بازوی وَرَم کرده و جسم بیمار، ولی روح بلند جهادگر خود، همراه دو فرزند عزیزش، خانه به خانه، انصار و مهاجرین را انذار نمود. او با جهاد تبیین محنت پذیرانه و دلسوزانه مانع انفکاک قرآن و عترت از یکدیگر شد. او با دیدار خواصّ ساکت و صاحب‌نفوذ، به‌خوبی با آنان اتمام حجت کرد. او در برابر تمام تهدیدها و ارعاب‌ها و آتش‌سوزی‌های جان‌سوز، با کمال قدرت، صحنه‌هایی جدید آفرید. او مجاهدان و عالمانه موجب تقویت حاکمیت سیاسی دینی، یعنی حاکمیت غدیری شد. او با حضور در مسجدالنبی، در حضور عامّه مهاجرین و انصار، اقدام به روشنگری‌های ولایی نمود. او با خطبه‌های آتشین و معرفت افزا و برانگیزاننده، در کمال ناباوری مهاجرین و انصار، ارزش‌ها و حقایق بلندی را برای همیشه بر جهانیان آشکار ساخت.

و این ما هستیم با جامعه نوپای جمهوری اسلامی و جهاد تبیین.

و این جامعه نوپای صدر اسلام و جهاد تبیینی حضرت زهرا(س) که توانست با جهاد تبیین خود جریان تاریخ را یک ‌تنه عوض کند و درس‌های آموزنده و همه‌جانبه و ماندگاری به ما بدهد.

حضرت زهرا(س) به‌خوبی توانست انسداد تاریخی را به جریان فعال و پویا تبدیل نمایند. او مکبّر انقلاب نبوی بود و تا نفس داشت، شکوهمندانه تکبیری غدیری، ولایتی سر می‌داد. او کهکشان جهاد تبیین در بحرانی‌ترین شرایط اجتماعی و سیاسی بود. او با اقدامات مبتکرانه جهاد تبیینی هر روز و هر لحظه، روشنگری نمود نه‌تنها در زمان حیاتش که ابتکار قبر مخفی اش جهاد تبیینی را جاودانه ساخت. او با فهم کلان خود دانست جامعه نوپای اسلامی، نیازمند جهاد تبیین می‌باشد و امروز جامعه‌ی نوپای جمهوری اسلامی، نیازمند جهاد تبیینی به فرمان رهبر است.

هر یک از سرفصل‌های جهاد تبیین حضرت زهرا(س) امروز راه‌گشای ماست. درمجموع جهاد تبیینی حضرت زهرا(س) تلاش‌های غدیری بود در جهت حاکمیت سیاسی دینی امامان.

او یک ‌تنه با این ‌همه اقدام جهادی تبیینی، توفیق فراوانی داشت و ما با انبوه جمعیت ولایتمدار چه کرده ایم؟

او به‌موقع و به‌هنگام به ندای رهبر لبیک گفت و ما با تاخیر . کم کاری شرمنده‌ایم!

او محنت‌پذیری و خستگی‌ناپذیری را لازمه جهاد تبیین می‌دانست، ما چگونه‌ایم!!!!!

درحالی که رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را فریضه، قطعی، عینی و فوری بیان کردند.

امر ولایت و امر غدیر، با جهاد تبیینی مستمر، آگاهانه، مجاهدانه، عالمانه، تشکیلاتی، همراه محنت‌پذیری و خستگی‌ناپذیری و دلسوزانه محقق خواهد شد.

غدیر منشور جاودانی و جهانی پیامبر اکرم(ص) است چراکه:

  1. در این منشور، راهکارهای نجات‌بخش مسلمانان تبیین شده‌ و آینده‌شناسی امت از جهات مختلف ترسیم گردیده‌ و نقش تضمین‌کننده امامت، در سلامت فرد و جامعه در حکومت ولایی، مشخص ‌شده و نظام امامت را جریانی فرا زمان و برای همیشه تاریخ معرفی و امر امامت، نهادینه شده‌است.
  2. در این منشور، بر نقش خداباور،ی خداخواهی، خداگرایی و انگیزه‌های الهی تأکید شده‌است.
  3. در این منشور، خداباوری، پیامبر باوری و امام باوری یک جریان به‌هم‌پیوسته و ناگسستنی اعلام گردیده‌ و سیاست عبور از علی، سیاستی ضد الهی و ضد نبوی خوانده شده‌است.
  4. در این منشور، غدیر نماد حاکمیت سیاسی و اجتماعی امامان معصوم(علیهم السلام) است و غدیر در علی(علیه السلام) خلاصه نشده‌است.
  5. ‌در این منشور، علی(ع) مولود غدیر، ائمه(ع) وارث غدیر و حضرت مهدی(عج) موعود غدیر معرفی شده‌است
  6. در این منشور، آسیب‌های جریانات منفی و غدیرگریزان و غدیرستیزان و جایگاه منافقین و مسلمان‌نماها به‌خوبی نشان داده شده است.
  7. در این منشور جهانی و جاودانه، جایگاه شیعه و مسئولیت و رسالت غدیری ما به‌صورت غدیرباوری و غدیریاوری و پیام‌رسانی به نسل‌ها و عصرها مشخص گردیده‌است.

به امید توفیق بیشتر در تحقق جهاد تبیین.

مصطفی نیلی پور

نظرات  (۱)

ر

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی