مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور
آخرین نظرات

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

باسمه تعالی

از مؤمنان مردانی هستند که به آنچه با خدا بر آن پیمان بستند صادقانه وفا کردند، برخی از آنان پیمانشان را به انجام رساندند و برخی از آنان [شهادت را] انتظار می برند و هیچ تغییر و تبدیلی [در پیمانشان] نداده اند(احزاب، 23)

خبر سخت و سهمگین بود. یاران و همسنگران دیرین، ناباورانه آن را شنیدند. آری خبر سخت و طاقت‌سوز بود. مبارزی نستوه، انقلابی، ولایی و فرزانه‌ای گران‌سنگ که در دوران سیاه ستم‌شاهی، عمر و آسایش خود را در راه مبارزه و تربیت شاگردانی همچون خود، استوار، نثار نمود و مضایق، تنگناها، زندان‌ها و شکنجه‌ها را به جان خرید و لحظه‌ای تسلیم نشد، رخ در نقاب خاک کشید. آری خبر سخت و سهمگین بود و مگر می‌شد تا بیندیشیم و باور کنیم که نقطه عطف و ستون سرافراز مبارزان اصفهان، چریک پیر "حاج حسن حدادی" یکه‌وتنها با پروازی این‌چنین غمگنانه شیفتگان و شاگردان و همسنگران قدیمی را رها کند و به سوک بنشاند.

آری در دورانی که بسیاری سر در لاک تغافل فرو برده و عافیت‌طلبانه نظاره‌گر دژخیمی بدسگالی و جنایتگری بی‌شرمانه رژیم دست‌نشانده پهلوی و نابودی خزنده تمامی ارزش‌های دینی و انسانی بودند، این عزیز ازدست‌رفته چه مرارت‌ها و تلخی‌هایی را در بنیان‌گذاری جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان در سال 1320 و رشد و بالندگی آن کشید.

او در پایمردی، با عهد و پیمانی که با شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی(ره) و شهید والامقام مرحوم سید مجتبی نواب صفوی و فدائیان اسلام بسته بود، قهرمانانه شکیبایی کرد و از آن پس تا آغاز نهضت امام‌خمینی(ره) و تداوم راه آن امام مجاهد تا پیروزی مقدس انقلاب اسلامی و تربیت و راه‌اندازی انقلابیونی مقاوم، عمر و سلامتی خود را هزینه کرد و در این طریق ضمن بهره بردن از رهنمودها و مدیریت‌های مرحوم حضرت آیت الله خادمی(ره) مرارت‌هایی را به جان خرید. داستان زندگی مبارزه او یادآور این سرود است:

حسرت نبرم به خواب آن مرداب

کارام درون دشت شب خفته است

دریایم و نیست باکم از طوفان

دریا همه عمر خوابش آشفته است

او همچنان‌که الگویی در صنعت و سازندگی کشور بود، اسوه‌ای کارآمد نیز در برپایی انقلاب اسلامی و پیروزی شکوهمند آن و از آن پس، طراح بسیاری از تذکرنامه‌هایی برای دولت‌مردان و مسئولان کشور بود و پاره‌ای از موفقیت‌های مسئولان در عرصه سازندگی کشور، مدیون رهنمودهای ارزنده‌ی او بود؛ اسفا که در سال‌های اخیر در چنبره‌ی بیماری و انزوا، همسنگران خود را از دیدار و درس‌های مفید و اثربخش خود محروم کرد.

جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان مصیبت فقدان توان‌سوز او را به همه مبارزانِ ولایت‌مدار، بازماندگان و یارانش تعزیت و تسلیت عرض نموده و سرور و بهجت روح و علوّ درجات و غفران و رحمت الهی برای آن فقید سعید را مسئلت می‌نماید.

عاش سعیداً و مات سعیداً.  مردها می‌میرند، راه‌ها می‌ماند ...............

جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان

فروردین 1402

 

پی‌نوشت: ترجمه آیه قرآن از وبسایت پارس قرآن.

۰ نظر ۱۴ فروردين ۰۲ ، ۰۷:۳۹

انا لله وانا الیه راجعون

پیر میکده ما، همسنگر شهید نواب صفوی، آن قهرمان خستگی‌ناپذیر و خطرپذیر در راه پیروزی انقلاب اسلامی و دغدغه‌مند تداوم انقلاب اسلامی و عنصر اصلی جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان، حاج حسن حدادی، پس ازحدود یک قرن مبارزه و تلاش، جان به جان آفرین تسلیم نمود و یاران، دوستان و بستگان خویش را درغم و اندوه فرو برد.

رحمت و غفران حق بر او باد.


 

۰ نظر ۰۸ فروردين ۰۲ ، ۰۵:۴۵