مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور
آخرین نظرات

من فضای مجازیَم می‌شناسیَم

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۳۷ ق.ظ

باسمه تعالی

من فضای مجازیَم می‌شناسیَم

  • من نیاز اساسی و ضروری هر مرد و زن، پیر و جوان، دختر و پسر، در جهان شد‌ام می‌شناسیم!

  • من دوستدار گفت‌وگوهای طولانی و بی‌پرده، سازنده و مخربم تا شما کدامین را انتخاب کنید!

  • من برای جذب و حفظ مخاطبان از هر شگردی و ابزاری و هنری، هرچند خلاف اصول اخلاق انسانی بهره می‌گیرم!

  • من تأمین‌کننده نیاز اجتماعی و ارتباطات جهانی شده‌ام، می‌شناسیم!

  • من علاقه‌مند کاربران فعال در هر رده سِنّی به‌ویژه پسران و دختران هستم!

  • من نسل‌های جدید و متنوعی از شبکه‌ها را برایتان همواره خلق می‌کنم!

  • من در خانه، در محل کار، در سفر، در حضر، هرکجا که باشی با تو هستم!

  • من عرصه کارزار واقعی تفکرات گوناگون انسانی هستم، میدان افکار مؤمنین و معاندین!

  • من قدرتمندانه حق را باطل، و باطل را حق، جلوه می‌دهم و به باور شما می‌رسانم!

  • من هم فرصتم هم تهدید، هم فرصت‌سوزی می‌کنم هم فرصت‌سازی!

  • من فضای مجازیَم در این عصر و زمان، ولی واقعیتی زنده و پویا در متن زندگی‌ها شده‌ام!

  • من، عصر جدیدی را برای انسان‌ها رقم زده‌ام، می‌شناسیَم!

  • من هم تولیدکننده محتواها و هم مصرف‌کننده هستم!

  • من مرجع تأمین نیازهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کاربران شده‌ام!

  • من مسحورکننده‌ی جوانان پسر و دخترم!

  • من به‌شدت، سوار بر احساسات شده‌ام و کاربران را به این‌سو و آن‌سو می‌کشانم!

  • من زوال کودکی را برای همه جهانیان در این عصر و زمان رقم زده‌ام!

  • من سیاه را سپید و سپید را سیاه می‌نمایانم و تعجب این‌که باورتان می‌شود!

  • من خیرخواه و نوع‌دوست بشری و فرصت‌طلب و شر آفرینم، می‌شناسیم!

  • من ظرفیت‌ساز و ظرفیت‌سوز، هدایت‌کننده و آسیب‌رسانم!

  • من فضای مجازیَم، می شناسیَم!

  • من آتش‌بیار معرکه‌های آشوب و فتنه هستم!

  • من هم خادمم هم خائن، تو چگونه از من بهره می‌گیری!

  • من فاصله‌ی نسلی را برای خانواده‌ها موجب شده‌ام!

  • من هم عامل گسست پیوند خانوادگی و دوستانم و هم پیونددهنده آن‌ها!

  • من تیغ دولبه‌ام، می‌سازم و می‌سوزانم، می‌شناسیم!

  • من ذهن‌ها را در این دوران، دیجیتالی نموده‌ام!

  • من معلم انسان‌ها شده‌ام!

  • من جایگزین والدین فرزندانم، باورتان می‌شود!

  • باور کن من از زندگی شما انسان‌ها حذف شدنی نیستم، مرا بیشتر بشناس، آسیب‌هایم و کارکردهایم را!

  • من از همه امکانات خدادادی، امواج در فضا و استعدادها و خلاقیت‌ها بهره گرفته‌ام تا موفق شده‌ام!

  • من سخت عاشق وقت‌کشی و بیهوده‌گرایی و هرزگی جوانان و نوجوانان هستم!

  • من ترقی و پیشرفت و سقوط و انحطاط را موجب شده‌ام!

  • من کودتاها و نابودی ملت‌ها و حکومت‌ها را سبب شده‌ام!

  • من سبک زندگی پرزرق ‌و برق غربی را برایت هدیه‌ آورده‌ام و سبک زندگی ایرانی-اسلامی را چندان برایت نمی‌پسندم!

  • من التهابات اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی را دامن می‌زنم و در بی‌بندوباری‌ها و افسارگسیختگی دلار و سکه نقش دارم!

  • من پرورش یافته از آمریکا و کانادا و اسرائیل و چین و ژاپن هستم!

  • اینستاگرام، تلگرام، وایبر، وی چت، لاین، گوگل پلاس، اسنپ چت، توییتر، گوگل تالک، فیس‌بوک، اسکایپ، یوتیوب، واتساپ، کلاب هاوس، تیک‌تاک، رِدیت را برایت هدیه آورده‌ام.

آیا مرا خوب می‌شناسی؟!

  • من از سرزمین ایرانم، می‌شناسیَم؟!

  • چقدر مرا دوست داری؟!

  • ایتا، سروش، بله، فیس‌ نما، فارس توییتر، رو بیکا، آی گپ، لوک و بوک، هورسا، نزدیکا، گپ و ... .

آیا مرا خوب می‌شناسی؟!

من فضای مجازیم، هم بهره رسانم، هم چالش آفرین، و تو خوب می‌دانی که هم سخت نیازمند مدیریتم و هم محتاج هوشمندی کاربران، تا بهره رسان انسان‌ها شوَم نه آسیب‌رسان آن‌ها.

به یاد داشته باش که بین سرگرمی‌های مجازی و سرمایه سوز و داشتن هدف مقدس و بهره‌برداری از ابزارها در راه تعالی انسانی، فرق است.
 

تنظیم و تدوین: مصطفی نیلی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی