مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور
آخرین نظرات

من عقلم می‌شناسیَم

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۳۴ ق.ظ

باسمه تعالی

من عقلم می‌شناسیَم

  • من عقلم می‌شناسیَم!

  • من قدرت تشخیص خوب و بدم!

  • من اَبرقدرت تشخیصم، خوب را از خوب‌تر و بد را از بدتر تشخیص می‌دهم!

  • من مخلوق محبوب پروردگارم!

  • من چراغ راه هدایتم!

  • من سعادتمندی این جهانی و آن‌ جهانی را برایت هدیه آوردم!

  • من نیروی تشخیص سود و زیان واقعی‌ام به شرط آن‌که از من درست استفاده کنی!

  • من نیروی عاقبت‌سنجی و دوراندیشم!

  • من زمینه‌های تابش بر حواس باطنی، خیال و وهم‌ام!

  • من مدیریت بر شهوات و خواهش‌های نفسانی را عهده دارم، می‌شناسیَم!

  • من زدانیده تاریکی‌های جهل و غفلت و کند فهمی‌ام!

  • من از بی‌قیدی و لاابالی‌گری سخت بیزارم!

  • من دوستدار تلاش و تکاپو و رنج و زحمت در راه تعالی تُواَم!

  • من حقیقتِ وجودیِ بشریتم!

  • من عقل جزئی‌ام و درخشش بیشتر من، پیوستِ با عقل کل، و کل عقل، یعنی رسول‌الله خواهد بود!

  • من تعبّد و تعهّد را برایت می‌پسندم و از معصیت و عصیان بیزارم!

  • من دوستدار کلمات اخلاقی و دشمن مفاسد و رذایل اخلاقی‌ام!

  • من عقلم، می‌شناسیَم!

  • من جنود فراوانی دارم جنودم، فضائل اخلاقی است!

  • من اهل حقّم و حق‌گزار و حق طلب و از باطلان و باطل‌گران دوری می‌جویم!

  • من نماز، زکات، جهاد و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و فرائض را دوست دارم، جلوات و روشنایی و رشد و شکوفایی من در پرتو آن‌هاست!

  • من وزنه‌ سنگین الهی در ترازوی حسابرسی الهی‌ام!

  • من عقلم، می‌شناسیَم!

  • من شک ‌و تردید را گذرگاه خوب تحقیق می‌دانم نه توقفگاه!

  • من اهل جمود و لجبازی و یک‌دندگی نیستم!

  • من در پرتو ایمان، اهل ایثار و خدمتم از خیانت بیزارم!

  • من اهل حِلمم، اهل گفتمانم، من عقلم می‌شناسیَم!

  • من گوش شنوا و پند پذیرم، از سخت‌پذیری دوری می‌کنم!

  • من آینده‌نگر و برنامه‌ریزم، از گذشته بهره می‌گیرم و در زمان حبس نشده‌ام!

  • من در پرتو عمل به مهارت‌های الهی دست می‌یابم!

  • من افق‌های دوردست را رقم می‌زنم و حتی تعجّب این‌که از من چندان بهره نمی‌بری!

  • من عقلم، در کنار هوس و تو کدامین را انتخاب می‌کنی!

  • من عقلم، امارتم مشروط بر عدم اسارت از هوای نفس است!

  • من عقلم، آن هنگامی‌که اسیر هوایِ نفس شَوم، مدیریتم در خدمت اوست!

  • من عقلم، من بذر مقدّس و الهی درون تُواَم، رشد و شکوفاییِ بیشترِ من در پرتو بهره‌برداری بیشتر از من است تا شجره طیّبه و درختی تناور شوم!

تنظیم و تدوین: مصطفی نیلی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی