مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور
آخرین نظرات

من مِهرَم

سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۳۳ ق.ظ

باسمه تعالی

من مِهرَم

 

من مهرم، من بهار تعلیم، من لحظه شمارِ دیدار شمایم

من خوان گسترده‌ی علم و تربیتم

من سراسر شوقم، من دوستدار دانش آموزان و فرهیختگانم

من مهر را بر دل نوجوانان و جوانان می نشانم، من شکوفه های محبت را تقدیم می کنم

من مهرم، من تجدید کننده‌ی بیعت با قلم و کتابم

من کلاس و کتاب و مدرسه را هدیه می کنم

من از غربت و تنهایی بیزارم

من طالبِ اجتماعات شما هستم

من دشمن جهلم

من از اسارت فرهنگی و فکری بیمناکم

من قطع کننده‌ی ریشه های وابستگی به استکبارم

من مهر ماهم، من طرفدار استقلال طلبی شمایم

من آغازگر تلاش پیگیرم

من تشنه کامان را از سبوی حقیقت‌جویی سیراب می سازم

من کویر وجود را چمن آرایم

من یادگار هزاران شهید خفته به خون، از تبار دانش آموزانم

من مهرماهم، من شرط رستگاری را آمیختن "دانش" و "دین" می‌شناسنم

من داشتن هر یک را به تنهایی، پریدن با یک بال، می دانم و تو میدانی که سرانجام چنین پروازی سقوط است.

من از خدا، جُدا نیستم و با معنویات بیگانه نیَم.

من دجّال نیستم که تنها با یک دیده بنگرم،

من دانش بی دین، تمدن بی اخلاق و رفاه بی معنویت را حرکت دجالی می دانم؛ چرا که ضرورت تحقق دولت مهدوی(عج)، وجود دینداران دانشمند است.

من مهر ماهم، من گشاینده‌ی میدان سبقت برای تلاش علمی و فکری نوجوانانم.

من روند مسئولیت پذیری را برای شما فراهم می کنم، پس هر زمینه ای که داری، شروع کن.

من آغاز و پایان پربار و موفقیت آمیز را مژده می دهم به شرط آنکه "آغازسازی را با برنامه ریزی و هدفمندی" شروع کنی.

ای خدای پر مهر، این مهر را آخرین مهر ما قرار مده؛

ما را در مهرماه و دیگر ایام، مسئولیت شناس، قرارمان بده؛

بارالها، مهر خوبان را بر دلمان بنشان تا از خوبانِ عالم شویم؛

نه بلغزیم و نه بلغزانیم.

تنظیم و تدوین: مصطفی نیلی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی