مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور
آخرین نظرات

به مناسب حلول ماه مبارک رمضان

سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۲۵ ب.ظ

قال رسوالله(ص):

یا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَيْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ شَهْرٌ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ

چیدمان سه ماه رجب، شعبان و رمضان در تقدیر الهی، بسیار حساب‌ شده و تنظیم ‌شده می‌باشد، چراکه ماه رجب و شعبان ماه رفت‌وروب و شستشوی جان‌ها و روان های انسان‌هاست که آماده می‌شوند برای تشرف به میهمانی حضرت حق.

ماهی که پیامبر اکرم(ص) فرمودند:

افضل ماه‌ها، افضل روزها و افضل ساعات، در این ماه‌ است چراکه خدای مهربانی شما را به ضیافت خود دعوت فرموده و در این ماه، برای اوقات و لحظات شما برنامه‌هایی تنظیم فرموده‌است.

اساس دین، بر تنظیم روابط است. در این ماه، کلیدی‌ترین و مستحکم‌ترین روابط، در قالب عبادات، تنظیم گردیده است. از جمله عباداتی که مقرر شده روزه رمضان است.

رابطه با خدا، رابطه با خود، رابطه با خلق، رابطه با نبوت، رابطه با ولایت و عاقبت‌بخیری انسان‌ها که در زمینه هر یک و فلسفه و حکمت هر کدام بیاناتی ایراد فرمودند و درصورت تحققِ تنظیم این روابط است که نفس‌هایمان تسبیح، خواب‌هایمان عبادت، دعایمان مستجاب و اعمالمان مقبول است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی