مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور

نوشته‌ها و گفتارهایی در کسوت معلمی

مصطفی نیلی‌پور
آخرین نظرات

پنج تاثیر مهربانی روی بدن و سلامت روح و روان ما

شنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴ ب.ظ

باسمه تعالی

پنج تاثیر مهربانی روی بدن و سلامت روح و روان ما

خدا مهربان است و مهربان ها و مهربانی را دوست دارد .

بیائید مهربان باشیم و مهربانی خود را هر روز بیشتر کنیم البته نه فقط به خاطر اینکه کار اخلاقی است و حال دیگران را خوش می کند بلکه به خاطر سلامت جسم و روان خودمان ، تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد مهربانی موجب پنج تاثیر فوق العاده بر سلامت ما می شود . مهربانی و نقش اورمون ها در بدن قابل توجه است.

1- مهربانی موجب کاهش استرس و اضطراب می شود ، اورمون کر تیزول عامل استرس می باشد زمانی که مهربان هستیم ، این اورمون 23% کاهش می یابد و استرس را می کاهد ( اورمون ها ، ترشحات غدد داخلی به درون خون هستند که هر کدام نقش حیاتی در سلامت جسم و روح ما دارند )

2- مهربانی باعث کاهش درد می گردد اورمون آند روفین در اثر اقدامات مهربانانه افزایش می یابد و در نتیجه باعث کاهش درد می گردد.

3- مهربانی باعث کاهش افسردگی انسان می شود ، مطالعات متنوع دانشگاهی صورت گرفته ثابت کرده که افراد مهربان تر ، افسردگی بسیار کمی دارند .

4- مهربانی باعث شفای زخم می گردد ، در اثر روحیه مهربانانه اورمون سروتونین بیشتر ترشح می گردد و نه تنها موجب شادی می گردد بلکه عامل ترمیم زخم ها می شود .

5- مهربانی موجب سلامت قلب و عروق و کاهش فشار خون می شود .

مهربانی بر روی اورمون اوکسی توسین که اورمون عشق است تاثیر مثبت می گذارد و موجب افزایش ترشح آن می گردد این اورمون باعث خوش بینی ، کاهش فشار خون شده و عملاً موجب سلامت قلب و عروق می گردد این اورمون نیر باعث عزت نفس انسان می گردد و در مجموع موجب طول عمر خواهد شد .

دیگر چه دلیلی می خواهید که مهربان باشید ؟

امروز چه اقدامات مهربانانه برای سلامت خود و خوشحال کردن دیگران انجام داده اید ؟

اینجاست که به عظمت کلام معجزه گونه پیامبر اعظم تا اندازه ای پی می بریم که چهارده قرن پیش فرمود افضل الاعمال ادخال السرور یعنی با فضیلت ترین کارها مهربانی و مسرور کردن دیگران است .

مهربان باشیم .

 

تنظیم و تدوین: مصطفی نیلی پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی